A.B.D.

Amerika Birleşik Devletleri'ndeki faaliyetler 1997 yılında başlamış bulunmaktadır. Ülkenin fındık üreticisi olması ve pazarın özelliği ile büyüklüğü gözönünde bulundurularak, "Oregon Fındık Pazarlama Bordu” ile "Amerikan Gıda İthalatçıları Birliği”nin de iştirakiyle "Fındık Konseyi” kurulmuştur.

Fındık Konseyi kararı ile 1997 yılından beri gerçekleştirilen faaliyetler 2002-2003 döneminde, dünyanın dördüncü ABD'nin üçüncü büyük reklam ajansı olan ve gıda ürünlerinin tanıtımı deneyimine de sahip bulunan Publıcıs Dıalog firması ile sürdürülmeye başlanmış olup, halen anılan firma ile devam edilmektedir.

Öncelikle gıda sanayiindeki pazarlamacılara fındığın Amerikan tüketicisinin damak zevkine hitap ettiğini göstermek ve ABD piyasasının fındığı benimsemediğine ilişkin gıda sanayiinde varolan inancın doğru olmadığını kanıtlamak amacıyla çok geniş kapsamlı bir tüketici araştırması gerçekleştirilmiştir.

Tüketici eğilimlerinin gıda sanayiindeki uzmanlara ve karar vericilere daha etkin yansıtılabilmesini teminen şekerleme , pastacılık ve gıda hizmetleri ağırlıklı üç odak grup oluşturulmuş ve 3-4 ürün örneği ve tarifinin denenmesinden sonra fındığın katkı maddesi olarak kullanımı konusundaki düşünce ve yorumları alınarak her üç sektör için ayrı ayrı cd-rom hazırlanmıştır.

Tüketici araştırmasına ilişkin sonuçların yer aldığı broşür, CD-Rom ve teknik bilgileri kapsayan materyaller bir kit halinde potansiyel fındık kullanıcısı firmaların karar vericileri ile yapılan toplantılarda , fuarlarda ve medyada kullanılmaktadır.

Gıda sanayisinin önde gelen firmaları ile toplantılar düzenlenerek, tüketicilerin fındığa olan ilgileri ön plana çıkarılmak suretiyle yeni ürünlerde fındık kullanımı teşvik edilmekte ve fındık kullanan ünlü firmalar ile ortak reklamlar yayınlanmaktadır.

Fındığın diyete dahil edilmesinin yararlarını anlatmak amacıyla bir satellite medıa tour gerçekleştirilmiş, 9'u canlı yayın olmak üzere toplam 18 TV istasyonunun bu etkinliğe katılması sağlanarak çok büyük bir tüketici kitlesine ulaşılmıştır.

Amerika basınında tirajı yüksek Baking Buyer, Food Management, Snack Food Wholesale Bakery, Candy Industry ve Manufacturing Confectioner gibi ticari dergilerde fındıkla ilgili çeşitli reklamlar, tarifler ve makaleler yayınlanmıştır.

Phıladelphıa Candy Show, Fancy Food Show, Retaıl Confectoners Internatıonal 84th Annual Conventıon, All Candy Expo, Instıtute Of Food Technologıst, Internatıonal Bakıng Industry Exposıtıon, Internatıonal Foodservıce Edıtorıal Councıl, Food & Culınary Professıonals, Internatıonal Assocıatıon Of Culınary Professıonals ve Copıa Ahçılık Etkinliği gibi gıda sektöründe önemli rol oynayan fuarlara, konferanslara ve çeşitli etkinliklere iştirak edilmek suretiyle tüketici ve sanayicilerin ilgileri artırılmaya çalışılmaktadır.

Fındık Konseyi resmi web sitesi 1997 yılından bu yana hizmet vermektedir. Söz konusu web sitesinde güncel istatistik bilgiler, dünya fındık üretimi, Türkiye ve Oregon fındık üretimi, arz ve talep verisi, teknik broşür ve fındıklı yemek tarifleri gibi fındıkla ilgili bilgiler bulunmakta olup, ayrıca sanayiye yönelik olarak online numune sipariş imkanı temin edilmektedir.

Fındık Konseyi, gıda endüstrisine yönelik olarak yeni trendler, fındık araştırmaları, yeni fındık ürünleri haberleri, tüketim istatistikleri ve fındık kullanımları hakkında güncel bilgileri içeren Nuttrends adlı bir e-gazeteyi 3 ayda bir yayınlamaktadır.

Avrupa'da çok bilinen ve kullanılan fındığın çikolata için ideal bir tamamlayıcı olduğunun farkına varılmasını artırmak amacıyla gazetelerde makaleler, fındıklı tarifler yayınlanmış ve ayrıca bir dizi tarif kartları hazırlanarak tüketici kitlesine sunulması sağlanmıştır.

Fındık Tanıtım Grubu'nun, Türkiye'nin en önemli tarımsal ihraç ürünlerinden biri olan fındık tüketiminin artırılması için ABD'de gerçekleştirdiği reklam ve tanıtım faaliyetlerine ilişkin proje birincilik ödülüne layık bulunmuştur.

Anılan ülkede Hazelnut Council adı altında faaliyetlerine devam etmekte olan Fındık Tanıtım Grubu'nun Publicis Dialog isimli PR firması tarafından yürütülen reklam ve tanıtım projesi, Amerika Halkla İlişkiler Kurumunun (Public Relations Society of America) her yıl düzenlediği ve 2004 yılı için 37 değişik kategoride 97 projenin iştirak ettiği "Halkla İlişkiler Ödül Yarışması”nın "Marketing Communications, Business to Business, Products” kategorisinde birincilik ödülünü (Totem Award) kazanmıştır.

Ayrıca, "International Association of Business Communicators” Derneği'nin iletişim programları çerçevesinde her yıl düzenlediği 26 ülkeden 1000 projenin katıldığı "Gold Quill Awards” yarışması ödüllerinin, "İletişim Yönetimi" alanında, "Pazarlama Komünikasyonu" alt grubunda Mükemmeliyet ödülü, "Hazelnuts: Creating a Compelling Food Trend" projesi ile ABD'de Fındık Tanıtım Grubu adına tanıtım ve reklam faaliyetinde bulunan Fındık Konseyinin çalışmasına verildi. Ayrıca, tüm "Gold Quill Award" birincileri, komitenin en büyük iki ödülü; Jake Wittmer Research Award ve Business Issue Award'ları için yarıştı. Tüm 94 ödül sahibinin yarıştığı bu ödüllerden Jake Wittmer Research Award ödülü, "Hazelnuts: Creating a Compelling Food Trend" projesine verilmiştir.

 1997 yılından 2007-2008 dönemi sonuna kadar kesintisiz olarak devam eden reklam ve tanıtım faaliyetlerine rağmen ABD'ye beklenilen derecede fındık ihracatı artışı sağlanamaması üzerine, faaliyetlerin başladığı tarihten beri ABD fındığını da kapsayacak şekilde "Fındığın Tanıtımı” olarak yürütülmekte olan faaliyetler,2008-2009 dönemi itibariyle "Türk Fındığı”nın tanıtımı olarak yürütülmeye başlanmıştır.

Manufacturing Confectioner (MC) dergisinin 2008 yılı Aralık sayısında Ritter Sport firması, 2009 yılı Şubat sayısında Ferrero firması, Candy Buyer's Directory dergisinin 2009 yılı sayısında Lindt firması, MC dergisinin 2009 yılı Mart sayısında Hershey firması, MC dergisinin Nisan, Mayıs, Haziran ve Temmuz sayılarında Ghirardelli firması ile ortak reklam çalışmaları yayımlanmıştır.

2009-2010 döneminde ABD'nde önemli çikolata firmaları olan Alfred Ritter, Ferrero, Ghirardelli, Hershey, Milka ve Lindt firmalarının Türk fındığı kullandığının ön plana çıkarıldığı reklamların ABD'nde yayınlanan Manufacturing Confectioner ve Candy Buyer's Directory dergilerinde yayınlanmasına devam edilmiştir.